Lediga jobb som Verksamhetskonsult på Gotland

Se lediga jobb som Verksamhetskonsult på Gotland. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb på Gotland som finns hos arbetsgivaren.

Verksamhetsutvecklare - inriktning kulturarvsinformation

Riksantikvarieämbetet är den centrala myndigheten för frågor om kulturarvet och kulturmiljön. Kärnan i vårt uppdrag är att stärka och synliggöra kulturarvets betydelse för samhällets utveckling. Här arbetar cirka 250 personer som leder och stödjer arbetet med att bevara, använda och utveckla kulturarvet. Vi har verksamhet på flera orter i Sverige.Delar av myndighetens uppdrag handlar om att främja utveckling och samarbete på museiområdet, samt att samordna... Visa mer
Riksantikvarieämbetet är den centrala myndigheten för frågor om kulturarvet och kulturmiljön. Kärnan i vårt uppdrag är att stärka och synliggöra kulturarvets betydelse för samhällets utveckling. Här arbetar cirka 250 personer som leder och stödjer arbetet med att bevara, använda och utveckla kulturarvet. Vi har verksamhet på flera orter i Sverige.Delar av myndighetens uppdrag handlar om att främja utveckling och samarbete på museiområdet, samt att samordna och stödja arbetet med digitalisering, digitalt bevarande och digital förmedling inom kulturarvsområdet. Det är kring dessa frågor som arbetet på vår enhet, Kulturarvsstudion, kretsar och verksamheten omfattar bland annat rådgivning, metodutveckling, omvärldsbevakning och kunskapsdelning inom exempelvis medieteknik, pedagogik och digital förmedling. Vi genomför samarbetsprojekt med andra kulturarvsaktörer tex. museer för att stödja och göra kulturarvet mer känt och använt i samhället.? 

Vi förvaltar och utvecklar även den nationella infrastrukturen K-Samsök, som samlar kulturarvsdata från ett 80-tal kulturarvsinstitutioner och därigenom möjliggör en samlad ingång till svenskt digitalt kulturarv, för utvecklare och enskilda.

Vi erbjuder ett spännande arbete med mycket omvärldskontakter, där du arbetar i team tillsammans med andra på såväl enheten som hela myndigheten.

Innovation och utveckling

Som verksamhetsutvecklare bidrar du till att göra kulturarvsinformation användbar, med användaren i fokus. Du bidrar med ett tekniskt perspektiv och ditt mål är att öka kompetensen i hela museisektorn.

Arbetet utgår ifrån att skapa nytta för kulturarvsinstitutionerna genom att visa hur de kan bearbeta, berika och använda sin information med utgångspunkt i större volymer av kulturarvsdata. Det långsiktiga målet är alltid att information ska bli användbar och tillgänglig för användaren.

Rollen är en del i Riksantikvarieämbetets arbete med digital omställning i museisektorn och handlar om att stärka förutsättningarna för hela landet att kunna kompetensutveckla och omsätta teori till praktik. Dina verktyg är bland annat information från museer och arkiv i K-samsök, registerdata kring fornlämningar från Fornreg samt forskningsdata inom arkeologi från SveDigArk.

Dina arbetsuppgifter


• Driva kompetensutveckling om metadatafrågor och sammanlänkning av data i museisektorn, främst i nätverksform.
• Utforska metoder och format, ofta genom prototyper och/eller pilotprojekt tillsammans med museer.
• Samverka med andra aktörer, infrastrukturer och plattformar inom hela kulturarvssektorn, exempelvis bibliotek och arkiv.
• Utforska och utveckla verktyg som kan hjälpa kulturarvsaktörer att höja sin datakvalitet, och användare att ta del av den.
• Mappning och datamodellering mellan olika protokoll med syftet att öka interoperabilitet.
• Automatisk länkning mellan olika resurser samt metodutveckling kring länkad data.

Din kompetens


• Har god förståelse för Länkad öppen data.
• Är bra på att förklara och förstå datakvalitet, interoperabilitet och databerikning samt har god förståelse för hur internet fungerar.
• Är engagerad, passionerad och dedikerad och arbetar såväl i team som självständigt beroende på arbetsuppgift.
• Har studerat data-, informatik- och/eller systemvetenskap, informationsteknologi, programmering, digital humaniora eller motsvarande alternativt kunskaper förvärvade på annat sätt genom tex arbetslivserfarenhet.
• Uppskattar och har erfarenhet av internationella sammanhang gällande kulturarv.
• Är analytisk med en känsla för detaljer. Du är handlingsinriktad och är nyfiken på att lära dig saker och arbeta i nya sammanhang.
• God samarbets- och kommunikationsförmåga

Det är dessutom meriterande om du har erfarenhet av aktörer inom kulturarvssektorns digitalisering, till exempel Wikidata, Europeana eller kulturarvsverksamhet såsom arkiv, bibliotek eller museer.

Som person är du prestigelös och nyfiken och har ett stort intresse av att arbeta tillsammans med andra i innovationsprocesser och utvecklingsarbete. 

Övrigt

Anställningen är tillsvidare med 6 månaders provanställning. Placeringsort är Visby eller Stockholm med möjlighet att arbeta delvis på distans.
Välkommen att skicka in din ansökan med CV och personligt brev senast 2023-04-02. Märk din ansökan med refnr RAÄ-2023-1306. Visa mindre

Verksamhetsutvecklare, hållbarhet

Ansök    Jun 1    REGION GOTLAND    Verksamhetskonsult
Som en del av Region Gotland förvaltar och utvecklar teknikförvaltningen infrastruktur med hög driftssäkerhet och inriktning mot ett hållbart samhälle inom områdena fastigheter, vatten/avlopp, gata/mark, kollektivtrafik, avfallshantering och hamnar. Vi tillhandahåller även försörjningstjänster för Region Gotlands verksamheter samt ansvarar för hjälpmedelscentralen. Våra cirka 500 medarbetare utför vårt uppdrag med medborgare, näringsliv och regionens verks... Visa mer
Som en del av Region Gotland förvaltar och utvecklar teknikförvaltningen infrastruktur med hög driftssäkerhet och inriktning mot ett hållbart samhälle inom områdena fastigheter, vatten/avlopp, gata/mark, kollektivtrafik, avfallshantering och hamnar. Vi tillhandahåller även försörjningstjänster för Region Gotlands verksamheter samt ansvarar för hjälpmedelscentralen. Våra cirka 500 medarbetare utför vårt uppdrag med medborgare, näringsliv och regionens verksamheter i centrum.



Vilka är vi?
Avdelning verksamhetsstöd är teknikförvaltningens centrala funktion för stöd och utveckling.

På avdelningen finns sju medarbetare och vi ansvarar för HR, verksamhetsutveckling, kommunikation, digitalisering och IT, strategisk planering, verksamhetsplanering och uppföljning samt frågor som rör säkerhet, arkiv och administration. 

På avdelningen finns två verksamhetsutvecklare. Dessa roller har inriktning digitalisering och kvalitet. Nu utökar vi med ytterligare en roll som ska ha ansvar för att samordna och utveckla förvaltningens hållbarhetsarbete.

Dina arbetsuppgifter
Arbetet sker i team med förvaltningens övriga verksamhetsutvecklare och ansvarsområdena och arbetssättet kommer att utformas gemensamt. Du kommer också att samverka med övriga förvaltningars verksamhetsutvecklare. Uppdraget handlar om att samordna förvaltningens frågor inom området hållbarhet. På grund av förvaltningens ansvarsområde är fokus i uppdraget de ekologiska hållbarhetsfrågorna, men även utveckling inom området för ekonomisk och social hållbarhet ingår i arbetet. Du kommer att leda arbetet med att utforma styrning, planering och uppföljning inom hållbarhetsområdet. Du kommer också att leda projekt och utvecklingsfrågor som syftar till att förstärka förvaltningens hållbarhetsarbete. 

Vem är du?
Till rollen som verksamhetstutvecklare inom hållbarhet söker vi dig som har erfarenhet av att ha arbetat med ekologisk hållbarhet. Du har erfarenhet av process- och/eller projektledning. Vi ser också att det är nödvändigt att du har en högskoleutbildning som motsvarar en kandidatexamen inom ett för rollen tillämpbart område och helst med koppling till frågor som handlar om ekologisk hållbarhet. Har du dessutom arbetat med frågor inom de andra hållbarhetsperspektiven är det meriterande.

Rollen innebär stort eget ansvar för att driva utvecklingsfrågor och projekt, vilket innebär att du behöver vara utvecklingsinriktad och självgående. Du har en inre trygghet och prestigelöshet som hjälper dig att möta människor i förändring och har också förmågan att skapa tillit genom goda relationer för att kunna bidra i utvecklingsarbetet. 

I den här rekryteringen tillämpas löpande urval och du kan därför komma att bli kontaktad redan innan sista ansökningsdagen, till skillnad från majoriteten av rekryteringarna inom Region Gotland. 

Om Region Gotland


Region Gotland svarar för kommun- och landstingsuppgifter samt har det regionala utvecklingsansvaret på Gotland. Vi är nära 6700 engagerade medarbetare som genom våra 240 yrken tillsammans skapar ökad livskvalitet för öns invånare. Vill du också vara med och utföra Sveriges viktigaste jobb?


Gotland är en fantastisk plats att leva på, med ett rikt kulturliv, orörd natur och en kreativ entreprenörsanda. Vi är över 61 000 personer som har valt att bo här året om, och vi vill gärna bli fler!



Övrigt

Inom Region Gotland strävar vi efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar sökande med olika bakgrund och kön.


Vill du ha information om Gotland som plats att bo och leva på, läs mer på http://gotland.com/flytta-hit/


På Instagram kan du via @viarregiongotland följa våra medarbetare i sina dagliga arbeten. Visa mindre

Karriärcoach

Ansök    Aug 22    AB Osynliga jobb    Verksamhetskonsult
Vill du bli Sveriges vassaste karriärcoach? - Vi hoppas att det är du! - Osynliga Jobb Sverige AB Brinner du för att hjälpa andra att lyckas på arbetsmarknaden? Vill du göra skillnad för andra människor på riktigt? Är du bra på att lyssna och hjälpa andra till nytt arbete, ny karriär eller studier? Hittar du innovativa lösningar för andra människor som står inför olika utmaningar? Då kan du vara en bra kandidat för oss. Vi söker Sveriges vassaste karriärco... Visa mer
Vill du bli Sveriges vassaste karriärcoach? - Vi hoppas att det är du! - Osynliga Jobb Sverige AB
Brinner du för att hjälpa andra att lyckas på arbetsmarknaden? Vill du göra skillnad för andra människor på riktigt? Är du bra på att lyssna och hjälpa andra till nytt arbete, ny karriär eller studier? Hittar du innovativa lösningar för andra människor som står inför olika utmaningar? Då kan du vara en bra kandidat för oss.
Vi söker Sveriges vassaste karriärcoacher som tycker om att arbeta resultatorienterat för att hjälpa våra kunder till karriär, nytt arbete eller nya studier. Vi erbjuder en arbetsplats där vi har roligt på jobbet, arbetar i team med fokus på framgångsrika resultat och vi hjälper varandra att lyckas med våra uppdrag. Vi är Sveriges ledande företag på den osynliga arbetsmarknaden och vi förmedlar 1.2 miljoner osynliga jobb på svensk arbetsmarknad.
Kvalifikationskrav
-Minst ett års eftergymnasial utbildning eller relevant akademisk utbildning alternativt utbildning från yrkeshögskola eller annan motsvarande utbildningsaktör inom något av områdena: arbetsliv, organisation, personalarbete, studie – och yrkesvägledning, arbetslivspsykologi, beteendevetenskap, arbetsterapeut eller socionomutbildning
-Minst fem (5) års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid
-Under de senaste fem (5) åren ha arbetat minst tre (3) år motsvarande heltid med utveckling av människor på arbetsmarknaden
-Goda kunskaper om svensk arbetsmarknad
-Vill lära dig att bygga upp nätverk med företag och arbetsgivare på den osynliga arbetsmarknaden
-Förmåga att skapa engagemang hos kunden och uppnå goda resultat till nytt arbete, ny karriär eller nya studier för framgångsrikt omställningsarbete
-Intresse av att på ett resultatorienterat sätt matcha karriär, arbete och/eller studier ut mot kund
- Intresse av att leda med ett coachande förhållningsätt och har ett lösningsorienterat arbetssätt
Särskilt meriterande om du:
· Kan ta eget ägandeskap och älskar utmaningar
· Ha en vinnarskalle och den där extra fingertoppskänslan
· Ansvara för dina kunder och era gemensamma processer från start till mål
· Kommunicera - det allra viktigaste för den här tjänsten
· Hålla workshops för grupper inom vårt 10-stegsprogram
· En person där åldern bara är en siffra
· Kan arbeta med olika digitala verktyg
· Har social kompetens för att bemöta människor med olika bakgrund
· Kan kommunicera på svenska och engelska
· Behärskar fler språk är det en stor merit
· Vill utvecklas och känner sig hemma i en start-up miljö där mycket händer
Vi kommer att anställa coacher löpande, så tveka inte att skicka in din ansökan redan idag! Intervjuer sker löpande.

Då man i den här tjänsten ska coacha deltagare till att förbättra sina jobb- ansökningshandlingar är ett väl genomarbetat CV, LinkedInprofil och personligt brev viktigt för att gå vidare i rekryteringsprocessen. I din ansökan vill vi ha svar på varför just du tror att du passar för den här rollen. Vi vill också veta vad just du som karriärcoach kan tillföra Osynliga Jobb Sverige AB.


Osynliga Jobb har lång erfarenhet av att matcha kompetens mot arbetsmarknadens behov. Vi utbildar och bemannar inom den osynliga arbetsmarknaden. Vi erbjuder olika utbildningar och bemanningslösningar för att möta arbetsgivarnas behov av rätt kompetens, samtidigt som vi möter upp arbetssökandes behov av omställning, karriärrådgivning och matchningscoachning.


Vi söker coacher i hela Sverige. Vi har idag kontor i Stockholm, Norrköping, Göteborg och Malmö och är mitt upp i att utvidga till fler städer. Tala om i din ansökan vilken stad du kan arbeta i. Vi kommer att anställa coacher löpande, så tveka inte att skicka in din ansökan redan idag! Intervjuer sker löpande.
Öppen för alla
Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov. Visa mindre

Arbetsförmedlingen Gotland söker verksamhetssamordnare

Välkommen till jobbet som får Sverige i arbete! Här arbetar du på regeringens uppdrag för en arbetsmarknad som hjälper människor framåt. Vi frigör möjligheter så att arbetssökande hittar sysselsättning och arbetsgivare sin nästa medarbetare. För att nå målet behöver vi samarbeta, i myndigheten men också med olika externa aktörer i hela landet. Tillsammans driver vi förändring, utvecklar nya arbetssätt och skapar lösningar som gör att Sverige kan fortsätta ... Visa mer
Välkommen till jobbet som får Sverige i arbete! Här arbetar du på regeringens uppdrag för en arbetsmarknad som hjälper människor framåt. Vi frigör möjligheter så att arbetssökande hittar sysselsättning och arbetsgivare sin nästa medarbetare. För att nå målet behöver vi samarbeta, i myndigheten men också med olika externa aktörer i hela landet. Tillsammans driver vi förändring, utvecklar nya arbetssätt och skapar lösningar som gör att Sverige kan fortsätta framåt. Vill du bli en av oss?




Vilka är vi
Arbetsförmedlingen Gotland ingår i Region Stockholm Gotland med en verksamhet som omfattar två verksamhetsområden; VO Arbetssökande och VO Arbetsgivare.

Enheten arbetar i nära samarbete med fristående aktörer och olika samverkanspartners för att tillgodose kunders behov av extra stöd. Stödet ska bidra till att de arbetssökande snabbare kan matchas mot arbetsgivarnas behov av kompetens, och att arbetsgivare kan finna lämplig och relevant arbetskraft.

På Arbetsförmedlingen Gotland arbetar ca 60 medarbetare i funktioner som: arbetsförmedlare, beslutshandläggare, SIUS-konsulenter, psykolog, arbetsterapeut, verksamhetssamordnare, sektionschefer och enhetschef.

Beskrivning av tjänsten
Som verksamhetssamordnare är du en resurs för och arbetar med uppdrag från enhetschef och ledningsgruppen. Din primära uppgift är att vara en resurs för ledningen i dess arbete med att samordna, strukturera och följa upp verksamheten både ur ett operativt och strategiskt perspektiv. Du ingår i enhetens ledningsgrupp och ansvarar för att stötta cheferna i det dagliga arbetet genom att bistå med underlag, statistik och analyser, följa upp mål och resultat, produktionsplanering och administrativt stöd. Detta för att skapa de bästa förutsättningarna till en kvalitativ och effektiv verksamhet. Arbetet ställer krav på ett strukturerat arbetssätt. Förmågan att prioritera och planera är av stor betydelse. För att utreda hur verksamheten fungerar eller genomföra förändringar är det viktigt att kunna knyta kontakter och samarbeta med andra inom och utanför organisationen samt företräda Arbetsförmedlingen och enheten i olika arbetsgrupper.

 

Grundläggande kvalifikationskrav
- Akademisk utbildning om 180 hp/120 p enligt tidigare system med inriktning relevant för uppdraget 
- Genomgått Arbetsförmedlingens interna grundutbildning och har minst tre års erfarenhet av arbete vid Arbetsförmedlingen, gärna från olika kundnära uppdrag inom verksamheten
- Dokumenterat goda kunskaper om/av organisation, samordning, analyser, verksamhetsuppföljning förvärvat genom erfarenheter eller utbildning
- Goda datakunskaper och grundläggande kunskaper om olika systemstöd, såsom; Officepaketet, Diariet, AIS, BÄR, Stella, Statistik och analys
- Mycket god förmåga att uttrycka dig på svenska i tal och skrift 



Övriga meriter
- Goda kunskaper om matchningstjänster och arbetsprocesser kopplat till olika kundleveransområden
- Erfarenhet av att leda och driva förändrings- och utvecklingsarbete
- Erfarenhet av att leda arbetsmöten, workshops och liknande mötesformer och att kunna styra mot resultat i en gruppdiskussion
- Kunskaper om lokal arbetsmarknad, leverantörer av matchningstjänster och nätverk med lokala samverkanspartners 

Vem är du
Som person är du kommunikativ, analytisk och lösningsfokuserad. Du är genuint nyfiken vad som driver verksamheten framåt och hur vi bäst genererar nytta för kunden. Du trivs både att arbeta självständigt och tillsammans med andra, är van att ta eget ansvar och driver ditt arbete och utveckling mot uppställda mål. Du är pedagogisk, tydlig och lyhörd i ditt sätt att kommunicera och du inspirerar till engagemang och ansvarstagande. Du har en god förståelse för IT och digitaliseringens möjligheter. Du stimuleras av ett brett och varierat uppdrag.

 

Utöver dessa kvalifikationer har du personlig förmåga och fallenhet att arbeta i enlighet med Arbetsförmedlingens medarbetarskap:

Medarbetare på Arbetsförmedlingen:

- Tar ansvar för sina arbetsprestationer och sitt bidrag till helheten
- Anpassar sig till förändring och oförutsedda händelser
- Tar initiativ till utveckling och bidrar till förbättring

 

Vårt erbjudande
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid som inleds med sex månaders provanställning. Tillträde enligt överenskommelse. Placeringsorten är Visby.

Vi erbjuder förmånliga semesteravtal, möjlighet till flextid, friskvård på arbetstid samt friskvårdsbidrag. Vår arbetsplats består av över 11 000 kompetenta och engagerade medarbetare. Genom att samarbeta och vara öppna för nya perspektiv utvecklas vi som individer och verksamhet. Tillsammans frigör vi möjligheter som får Sverige i arbete.

Läs mer om vår organisation och vårt uppdrag på vår webbplats https://arbetsformedlingen.se/om-oss


Ansökan
Välkommen med din ansökan senast 2022-03-21. Bifoga ditt CV och ett personligt brev där du beskriver varför du söker jobbet samt betyg/intyg som styrker kraven för tjänsten.

På Arbetsförmedlingen tillämpas en evidensbaserad rekryteringsprocess. Du kan läsa mer om vår
rekryteringsprocess på vår hemsida https://arbetsformedlingen.se/om-oss/jobba-hos-oss

Urvalstest kan förekomma i vår rekryteringsprocess och vi kommer ge dig mer information om
processen via e-post efter ansökningstiden gått ut.

Vi arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering. Det är viktigt för oss att all kompetens tas tillvara och vi välkomnar alla sökande. Vi ser positivt på om du har kunskaper i något av våra nationella minoritetsspråk. Visa mindre

Verksamhetsutvecklare

Ansök    Dec 7    REGION GOTLAND    Verksamhetskonsult
Som en del av Region Gotland ansvarar utbildnings- och arbetslivsförvaltningen för bland annat förskola, grundskola, fritidshem, särskola, kulturskola, gymnasie- och vuxenutbildning, arbetsmarknadsinsatser samt mottagande och etablering av nyanlända. Våra 2200 medarbetare bidrar till barns, ungas och vuxnas lärande och utveckling på Gotland. Vilka är vi? Avdelningen för arbetsliv och etablering är en del av Utbildnings- och arbetslivsförvaltningen ino... Visa mer
Som en del av Region Gotland ansvarar utbildnings- och arbetslivsförvaltningen för bland annat förskola, grundskola, fritidshem, särskola, kulturskola, gymnasie- och vuxenutbildning, arbetsmarknadsinsatser samt mottagande och etablering av nyanlända. Våra 2200 medarbetare bidrar till barns, ungas och vuxnas lärande och utveckling på Gotland.



Vilka är vi?
Avdelningen för arbetsliv och etablering är en del av Utbildnings- och arbetslivsförvaltningen inom Region Gotland.

Avdelningen för arbetsliv och etablering har ett brett uppdrag där samtliga områden är inriktade på vägledning och stärkande insatser för att stötta individer till och genom studier och arbete. De tre huvudområdena är studie- och yrkesvägledning, anställningar och arbetslivs- och etableringsuppdrag.
Det arbetar ett 60-tal medarbetare på avdelningen med varierande kompetens och uppdrag.
Utifrån avdelningens breda uppdrag är det en organisation som på många sätt behöver vara modern och progressiv. De medarbetare som arbetar inom avdelningen är driva och engagerade och ser med stolthet på sina uppdrag.
Avdelningen samverkar med flera olika aktörer för att lyckas med målsättningen i uppdragen. De olika områdena inom avdelningen påverkas av såväl regionala som statliga riktlinjer och direktiv och för att lyckas med samverkan behövs olika nivåer av samverkansarbete.
Avdelningen är en viktig aktör inom arbetsliv, studier och etablering.

Dina arbetsuppgifter
Som verksamhetsutvecklare inom avdelningen för arbetsliv och etablering kommer du att i samarbete med ledningsgruppen, medarbetare, individer i behov av avdelningens tjänster och berörda samverkansparter driva utvecklingen av verksamheternas kvalitet och utveckling.
Du kommer att få möjlighet att utifrån uppsatta mål vara en del av aktiviteterna i målstyrningen, delaktig i att driva utvecklingen inom avdelningen och komma med lösningar och idéer som skapar mervärde för de individer vi möter.
Du kommer att ha möjlighet att driva vissa utvecklingsprojekt om de stämmer överens med avdelningens mål och uppdrag.

Vem är du?
Vi söker dig som har ett genuint intresse för att driva utveckling inom områdena som avdelningen ansvarar för. Du bör ha högskolekompetens inom områden såsom t.ex. pedagogik, studie- och yrkesvägledning, socialt arbete, ekonomi, personal- och arbetsliv, verksamhets- och organisationsutveckling.
Det är meriterande om du har utbildning och/eller erfarenhet inom tjänstedesign, projektledning och Region Gotlands styrmodeller.


Du har flerårig erfarenhet av att arbeta inom skola och arbetslivsfrågor.
Du har erfarenhet av samverkan med berörda myndigheter och aktörer såsom Arbetsförmedlingen, Försäkringskassan, Migrationsverket, Skolverket, de olika skolformerna, Finsam, socialtjänsten samt interna och externa arbetsgivare.
Du har erfarenhet av att driva projekt och utvecklingsarbete.
Du bör vara välinsatt i de processer som styr individernas förutsättningar inom studie- och arbetslivet.


Dina personliga egenskaper:

• Du är innovativ och strategisk i tanke och förhållningssätt
• Du är strukturerad och drivande vid projektledning och uppföljningsarbete
• Du har en god analytisk förmåga och kan presentera resultat på ett tydligt sätt
• Du är lyhörd, inkluderande och tydlig i din kommunikation
• Du trivs lika bra med att arbeta självständigt som tillsammans med andra

Om Region Gotland


Region Gotland svarar för kommun- och landstingsuppgifter samt har det regionala utvecklingsansvaret på Gotland. Vi är nära 6700 engagerade medarbetare som genom våra 240 yrken tillsammans skapar ökad livskvalitet för öns invånare. Vill du också vara med och utföra Sveriges viktigaste jobb?


Gotland är en fantastisk plats att leva på, med ett rikt kulturliv, orörd natur och en kreativ entreprenörsanda. Vi är närmare 60000 personer som har valt att bo här året om, och vi vill gärna bli fler!



Övrigt

Inom Region Gotland strävar vi efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar sökande med olika bakgrund och kön.
 
Vill du ha information om Gotland som plats att bo och leva på, läs mer på http://gotland.com/flytta-hit/
 
På Instagram kan du via @viarregiongotland följa våra medarbetare i sina dagliga arbeten. Visa mindre

Verksamhetsutvecklare

Riksantikvarieämbetet är den myndighet som ansvarar för frågor om kulturarvet och kulturmiljön i Sverige. Kärnan i vårt uppdrag är att stärka och synliggöra vad kulturarvet betyder för samhällets utveckling. På flera orter runt om i Sverige arbetar cirka 250 personer med att leda och stödja arbetet kring att bevara, använda och utveckla vårt kulturarv.  Ett av myndighetens uppdrag är att främja utveckling och samarbete på museiområdet, samt att verka för... Visa mer
Riksantikvarieämbetet är den myndighet som ansvarar för frågor om kulturarvet och kulturmiljön i Sverige. Kärnan i vårt uppdrag är att stärka och synliggöra vad kulturarvet betyder för samhällets utveckling. På flera orter runt om i Sverige arbetar cirka 250 personer med att leda och stödja arbetet kring att bevara, använda och utveckla vårt kulturarv. 

Ett av myndighetens uppdrag är att främja utveckling och samarbete på museiområdet, samt att verka för ökad kunskap grundad på forskning i samverkan med andra, exempelvis universitet och högskolor. Det är kring dessa frågor som arbetet på vår enhet, Kulturarvsstudion, kretsar.

Enheten består i dag av 19 medarbetare med kompetens inom digitalisering av kulturarv och museiutveckling. Kulturarvsstudions verksamhet omfattar rådgivning, metodutveckling, omvärldsbevakning och kunskapsdelning inom exempelvis medieteknik, pedagogik och digital förmedling. Vi genomför samarbetsprojekt med andra kulturarvsaktörer för att stödja och göra kulturarvet mer känt och använt i samhället.? 

På kulturarvsstudion förvaltar och utvecklar vi även den nationella infrastrukturen K-Samsök, som samlar kulturarvsdata från ett 80-tal kulturarvsinstitutioner och därigenom möjliggör en samlad ingång till svenskt digitalt kulturarv, för utvecklare och enskilda.   

Innovation och utveckling

2018-2021 har Riksantikvarieämbetet genomfört projektet ”Kulturarvsinkubator” som syftade till att stödja entreprenörer som ville utveckla produkter och tjänster för kulturarvssektorn. Detta har gjorts genom bland annat ett program för företag, stöd i prototyp- och affärsutveckling, rådgivning och nätverksbyggande. Vidare har samarbetsprojekt mellan entreprenörer och museer genomförts, med kulturarvsinkubatorn som stöd.

Nu tar vi erfarenheterna och resultaten från projektet och avser att bygga upp en verksamhet som ska arbeta med innovation och utveckling, både med intern förmåga, men framför allt i tätt samarbete med museer och företag inom kulturarvssektorn.

Dina arbetsuppgifter

Du kommer att röra dig i gränslandet mellan näringsliv, myndigheter och institutioner, för att fånga upp behov och initiera utvecklingsprojekt som bland annat ska stödja museernas digitala transformation. Att bygga nätverk, strukturer och förståelse mellan de olika intressenterna är väsentligt.

Du rör dig mellan strategiskt och operativt arbete, är lyhörd och har en förmåga att kunna driva på från vision till konkret genomförande. Du leder, följer upp, utvärderar och rapporterar löpande arbetet med hjälp av ditt team. Det är viktigt att se möjligheter och att kunna navigera lösningsorienterat mellan de olika kulturer och regelverk som projektet möter.

Vi söker dig som har:


• Eftergymnasial utbildning eller motsvarande kunskaper förvärvade på något annat sätt.
• Erfarenhet av att leda utvecklingsprojekt med dokumenterad framgång.
• Uttrycker dig väl i tal och skrift med en förmåga att vara pedagogisk och att kunna övertyga och är van att leda andra i projekt och arbetsgrupper.
• Förmåga att bygga goda relationer i nätverk med en mångfald av aktörer.
• Stor nyfikenhet och drivkraft i att skapa kopplingar mellan det privata, det offentliga och akademin.
• Har en god kunskap om innovativa processer, tar initiativ, agerar entusiasmerande och är prestationsinriktad.

Det är meriterande om du har egen erfarenhet av att driva företag liksom kunskaper och förståelse för kulturarvssektorns aktörer och sektorns digitalisering. Om du har vana av att bygga upp eller utveckla organisationer med nya eller tydligt förändrade förutsättningar genom ex framtagande av ny affärs/verksamhetsplan är även det meriterande.

Som person tror vi att du är prestigelös och nyfiken och har en ett stort intresse av att arbeta med innovationsprocesser och utvecklingsarbete.

Vi söker en profil som passar in i befintliga team på enheten där ni kompletterar varandra så bra som möjligt.

Övrigt

Anställningen är tillsvidare och vi tillämpar 6 månaders provanställning. Placeringsort är Visby med möjlighet att arbeta delvis på distans.

Välkommen att skicka in din ansökan med CV och personligt brev senast 20 januari 2022. Märk din ansökan med diarienummer RAÄ-2021-3217. Visa mindre

Projektledare

Ansök    Feb 7    PayEx Sverige    Verksamhetskonsult
Om oss PayEx Ledger & Factoring erbjuder tjänster inom billing, faktura- och reskontrahantering, inkasso, kredithantering och finansiering.? Vi är mer än en standardlösning och vi stärker våra kunders affärer genom skräddarsydda lösningar, erfarenhet och engagemang. Sedan vår start på Gotland 1972 driver vi utvecklingen inom vår bransch och idag är vi en av Nordens främsta experter på fakturerings- och finansieringstjänster. Vår framgång beror till stor ... Visa mer
Om oss
PayEx Ledger & Factoring erbjuder tjänster inom billing, faktura- och reskontrahantering, inkasso, kredithantering och finansiering.? Vi är mer än en standardlösning och vi stärker våra kunders affärer genom skräddarsydda lösningar, erfarenhet och engagemang.

Sedan vår start på Gotland 1972 driver vi utvecklingen inom vår bransch och idag är vi en av Nordens främsta experter på fakturerings- och finansieringstjänster. Vår framgång beror till stor del på att vi har engagerade och kompetenta medarbetare som tar ett stort ansvar.

Om jobbet
Du kommer att arbeta i ett team med projektledare som alla har ansvar för att planera, leda och styra olika projekt på PayEx. I rollen ingår att tillsammans med dina kollegor utveckla hur vi arbetar inom projektkontoret och hur vi levererar värde till PayEx, våra partners och våra kunder.

Som projektledare på PayEx Ledger & Factoring kommer du att arbeta nära våra produkter och tjänster och du kommer vara med och leda implementationen av våra tjänster hos kund. Du kommer också få leda större tjänsteutvecklingsprojekt och interna förändringsprojekt.

Placering är Visby , vissa resor kan förekomma beroende på projekt.

För att lyckas i rollen - vi söker dig som
- Är positiv och nyfiken
- Har mycket god förmåga att organisera och strukturera ditt eget arbete och leda andras arbete
- Är en god kommunikatör med goda kunskaper i engelska och svenska. Kan anpassa kommunikation efter situation.
- Har förmåga att hantera olika typer av utmaningar och individer
- Har hög leveranskapacitet
- Är prestigelös och resultatorienterad


Du kanske sedan tidigare har med dig
- Universitets-/Högskoleexamen
- Flerårig erfarenhet av kvalificerad projektledning
- Erfarenhet av förändringsledning
- Erfarenhet av att arbeta med våra nordiska grannländer
- Meriterande med erfarenhet från kreditmarknadsbolag, finansierings- och betalningslösningar.
- Meriterande med projektledarcertifiering, tex Prince, Props, PMP eller IPMA


Ansökan
Vi kan komma att påbörja urvalet under ansökningstiden och välkomnar din ansökan så snart som möjligt.

Ansökan behandlas konfidentiellt och sista ansökningsdag är 2020-03-05.

Inte något för dig? Tipsa en vän om jobbet!

På vårt instagramkonto @payexpeople kan du följa våra medarbetares vardag.

I PayEx-koncernen ingår också Swedbank Pay, som erbjuder kompletta betallösningar för butik och e-handel. Visa mindre