Lediga jobb som Kundtjänstchef på Gotland

Se lediga jobb som Kundtjänstchef på Gotland. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb på Gotland som finns hos arbetsgivaren.

Chef Kund- och Partnerservice

Ansök    Okt 7    AB Svenska Spel    Kundtjänstchef
Välkommen till Svenska Spel och team Kund- och Partnerservice i Visby! Vill du vara med och leda arbetet med att leverera kundservice i världsklass? Går du dessutom och funderar på nya jobbmöjligheter? Då har du en fantastisk chans här, vi söker nämligen vår nya Chef Kund- och Partnerservice som ansvarar för att Svenska Spels kunder och partner får en förstklassig service med hög kundnöjdhet på ett effektivt sätt. Vad kommer du att göra? Som chef för Ku... Visa mer
Välkommen till Svenska Spel och team Kund- och Partnerservice i Visby!
Vill du vara med och leda arbetet med att leverera kundservice i världsklass? Går du dessutom och funderar på nya jobbmöjligheter? Då har du en fantastisk chans här, vi söker nämligen vår nya Chef Kund- och Partnerservice som ansvarar för att Svenska Spels kunder och partner får en förstklassig service med hög kundnöjdhet på ett effektivt sätt.
Vad kommer du att göra? Som chef för Kund- och Partnerservice kommer du att driva utveckling av Kundservice för att möta framtidens kundbehov med en hög kundnöjdhet. Du kommer även ansvara för Partnerservice och för att ge våra ombud en professionell och god service för att underlätta deras försäljning. Du blir en nyckelspelare i att skapa en kundcentrerad kultur där kundinsikter driver utveckling av verksamheten framåt.
Du ingår i ledningsgruppen för Retail, Kundservice & Affärsområde Vegas och ansvarar tillsammans med teamet för att driva förändring och genomförande genom ett tvärfunktionellt arbete.
Du har ett nära samarbete med affärsområdena och arbetar kontinuerligt med att kund- och partnerinsikter tas tillvara i utvecklingen av nya och befintliga produkter.
Ansvara för den koncernövergripande kund- och servicestrategin för Svenska Spel
Säkerställa en hög kundnöjdhet för våra kunder, partners och ombud
Driva utveckling av kund- och servicekanalerna för att möta framtidens kundbehov
Säkerställ ett tvärfunktionellt arbetssätt inom enheten samt till övriga organisationen
Ha ett stort kundfokus och driva Arenan för att sprida kundupplevelsen inom Svenska Spel
Ständigt vara uppdaterad om teknikutvecklingen tex inom AI och automatisering för att kunna förbättra och effektivisera verksamheten
Säkerställa en bra balans mellan service och effektivitet för enheten
Leda och fördela arbetet i ledningsgruppen för Kund och Partnerservice och nå uppsatta mål


Är du den som kommer att göra det? Vi söker dig som har en stark egen drivkraft med stort engagemang och som utövar ett ledarskap i enlighet med vår ledarprofil. Du är en autentisk ledare som har erfarenhet av att driva förändrings- och kulturarbete. Du är kundfokuserad med ett genuint intresse för att utveckla kundmötet och verksamheten Du har förmåga att hantera stressiga situationer och hantera flera uppgifter samtidigt.
Du har en mycket god förmåga att bygga relationer med partners samt erfarenhet av att hantera komplexa kundärenden och klagomål.
Du har erfarenhet av:
En flerårig erfarenhet av chefsbefattningar med personalansvar
Erfarenhet av att leda andra chefer
Goda språkkunskaper i svenska och engelska, i tal och skrift

Vi är Svenska Spel Svenska Spel är hela Sveriges spelbolag. Vi skapar hållbara och roliga spelupplevelser som bidrar till ett bättre Sverige. Genom spel som Triss, Stryktipset och Oddset ger vi våra fyra miljoner kunder spänning, glädje och drömmar. Våra spel är enkla och trygga och oavsett om man spelar online eller fysiskt, själv eller tillsammans med andra, så ska upplevelsen alltid vara positiv. Vi vill att fler ska spela hållbart hos oss och vår verksamhet ska bedrivas på ett socialt, ekonomiskt och miljömässigt ansvarsfullt sätt. Varje år går överskottet till statskassan. Vi är Sveriges största idrottssponsor och investerar nära 300 miljoner kronor årligen i svensk idrott. Vi är modiga, nyfikna och strävar efter enkelhet i allt vi gör samt skapar resultat tillsammans.
Är du nyfiken på våra förmåner? Då hittar du dem här.
Ansökan och kontaktuppgifter Tjänsten är en tillsvidareanställning med placering på vårt kontor i Visby.
Om du har frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Carolina Swaffer, Affärsområdeschef, [email protected]
Om du vill du veta mer om rekryteringsprocessen hittar du information här. Eller så kan du alltid kontakta vårt TA-team på [email protected]. Visa mindre

Gruppchef Passenger Service till Visby Airport

Ansök    Jul 15    Swedavia AB    Kundtjänstchef
Vill du vara med och utveckla Visby Airport till nya höjder? Vi söker nu en Gruppchef till Passenger Service! Vad innebär rollen? Som gruppchef (GC) är din uppgift att bidra till utveckling, såväl av verksamheten som av medarbetarna. Du ingår i ett team av fem gruppchefer med personalansvar. Tillsammans med övriga funktioner inom driftavdelningen ansvarar ni för stora delar av flygplatsens dagliga arbete. Som gruppchef för Passenger Service har du ett omvä... Visa mer
Vill du vara med och utveckla Visby Airport till nya höjder? Vi söker nu en Gruppchef till Passenger Service!
Vad innebär rollen?
Som gruppchef (GC) är din uppgift att bidra till utveckling, såväl av verksamheten som av medarbetarna. Du ingår i ett team av fem gruppchefer med personalansvar. Tillsammans med övriga funktioner inom driftavdelningen ansvarar ni för stora delar av flygplatsens dagliga arbete. Som gruppchef för Passenger Service har du ett omväxlande jobb med stort eget ansvar.
Du har personalansvar för ditt team om 10-14 medarbetare som arbetar inom passagerarservice i vår info-disk, Ground Handling/incheckning och även säkerhetskontroll.
I din roll som GC ansvarar du för att arbetet utförs utifrån gällande lagstiftning och regelverk, interna styrande dokument, lokala instruktioner. Du är delaktig i budgetarbetet, har arbetsmiljöansvar, genomför arbetsplatsträffar samt lönesättning och rekrytering. Det innebär att ditt arbete i mångt och mycket handlar om att kommunicera, informera och involvera dina medarbetare med syfte att skapa en säker arbetsmiljö, delaktighet och ett bra arbetsklimat.
Vi ser även gärna att du som del i din tjänst kan bidra i den dagliga driften och även ta ansvar för något område som flygplatsen har behov av. Det skulle tex kunna vara inom det kommersiella området, kommunikation eller information.
Vem är du?
Vi söker dig som har:
Erfarenhet från service och bemötande, tex som gruppchef inom flyg eller hotellbranschen
Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift

Vi är mycket intresserade av dina personliga egenskaper. Viktigast är att du kan skapa och utveckla relationer med kunder och dina medarbetare samt bygga ett motiverat och engagerat team som jobbar mot samma mål. Du har god administrativ förmåga, ett stort engagemang samt förmåga att överblicka och prioritera verksamheten.
Som ledare inom Swedavia skapar du rätt förutsättningar för våra medarbetare att se sin del i helheten och du fattar beslut som gagnar hela organisationen. Du skapar delaktighet genom dialog, är en god förebild och leder utifrån våra värderingar och riktlinjer så ditt beteende smittar av sig i organisationen.
Vad erbjuder vi dig?
Vi välkomnar dig till Visby Airport, en arbetsplats med atmosfär som präglas av teamarbete och gemenskap. Du erbjuds ett arbete i en miljö i ständig förändring och utveckling där du får möjlighet att bidra med din kompetens. Flygplatsen präglas av högt engagemang hos medarbetarna där alla hjälps åt inom våra verksamhetsområden. Vi arbetar processorienterat för att bidra till en god leverans till våra kunder och skapa en väl fungerande arbetsplats med god stämning och bra arbetsmiljö.
Vid frågor om tjänsten är du välkommen attkontakta Gunnar Jonasson, [email protected].
Sista ansökningsdag är den 11 augusti men urvalet kommer ske löpande så du är varmt välkommen med din ansökan så snart som möjligt!
Hur är det att arbeta på Swedavia?Vårt fokus är att möjliggöra hållbart resande och uppmuntra nytänkande för att skapa en välkomnande, trygg och inkluderande arbetsgemenskap där du kan växa och göra verklig skillnad – läs mer här! Jobba hos oss | Om Swedavia
Då flygplatser är en säkerhetsklassad verksamhet genomgår samtliga kandidater som går vidare i rekryteringsprocessen en bakgrundskontroll. För vissa tjänsteräven en säkerhetsprövning. Visa mindre

Chef kund & kommunikation - Gotlands Energi

Ansök    Dec 5    Vattenfall AB    Kundtjänstchef
Företagsbeskrivning Att jobba i energibranschen innebär att du får vara med och påverka morgondagens klimatsmarta samhälle och skapa framtidens energilandskap. En god arbetsmiljö är grundläggande i allt vi gör och säkerheten står alltid i centrum. Geab som är en del av Vattenfallkoncernen, ska ge förutsättningar för ett hållbart Gotland och vi är fast beslutna att göra det möjligt att leva ett fossilfritt liv inom en generation. Klimatet är vår mest spänna... Visa mer
Företagsbeskrivning
Att jobba i energibranschen innebär att du får vara med och påverka morgondagens klimatsmarta samhälle och skapa framtidens energilandskap. En god arbetsmiljö är grundläggande i allt vi gör och säkerheten står alltid i centrum. Geab som är en del av Vattenfallkoncernen, ska ge förutsättningar för ett hållbart Gotland och vi är fast beslutna att göra det möjligt att leva ett fossilfritt liv inom en generation. Klimatet är vår mest spännande utmaning inför framtiden. Tillsammans kan vi göra skillnad och vi behöver dig för att nå dit. Läs mer om oss på Geab här
Jobbeskrivning
Här kommer du att arbeta
Att jobba i energibranschen innebär att du får vara med och påverka morgondagens klimatsmarta samhälle och skapa framtidens energilandskap. Geab, som är en del av Vattenfallkoncernen, ska ge förutsättningar för ett hållbart Gotland och vi är fast beslutna att göra det möjligt att leva ett fossilfritt liv. Klimatet är vår mest spännande utmaning inför framtiden. Tillsammans kan vi göra skillnad och vi behöver dig för att nå dit.
Din roll
Nu öppnas möjligheten för dig som vill leda Geabs arbete med kund och kommunikation. Det är en nyetablerad avdelning och en ny chefsroll. Enheten innehåller funktioner inom kundbemötande och kommunikation där du har personalansvar för hela enheten. Ditt funktionsansvar fokuserar på de kundbemötande delarna medan kommunikationsansvarig har funktionsansvar för kommunikation. Du som chef rapporterar direkt till vd och ingår i Geabs koncernledningsgrupp.
Geab har en hög ambitionsnivå för att utveckla kundresan och nu ger vi dig möjlighet att som ledare möjliggöra det. Du använder dina goda ledaregenskaper för att driva förändringsledarskap kopplat till automatisering, digitalisering och ett processinriktat arbetssätt. Med din tydliga initiativförmåga inom förändring och utveckling kommer du ta Geabs kundbemötande till nästa nivå.
Du kommer att leda ett motiverat och kompetent team som känner kraften av förändringsresan som är påbörjad.
Dina arbetsuppgifter
Leda, inspirera och motivera en grupp på 11 medarbetare
Personal-, budget- och resultatansvar för avdelningen
Säkerställa en god arbetsmiljö med tydlig mål- och utvecklingsplan för medarbetarna
Arbeta med löpande kvalitets- och förbättringsarbete
Utveckla och dokumentera processer, rutiner och projekt
Driva förändringsarbete i kundbemötande med stort fokus på digitalisering och nya arbetssätt

Kravspecifikation
Vi söker dig som har
Profil som är tydligt motiverande, entusiasmerande och med stort fokus på förändringsledarskap
Flera års erfarenhet av att leda medarbetare i rollen som chef, gruppledare eller projektledare
Förmåga att omsätta en strategisk plan och verksamhetens uppdrag i konkreta handlingsplaner för enhet och individ
Akademisk examen inom ledarskap, kommunikation eller annan relevant utbildning

Som ledare är du förtroendeingivande, trygg, kreativ och positiv. Du har en exceptionell förmåga att skapa resultat för verksamheten och medarbetarnas utveckling.
Din strategiska förmåga är viktig liksom förmågan att kunna prioritera och leverera resultat utifrån givna förutsättningar. Du ska kunna omsätta ditt ledarskap i konkreta aktiviteter som leder oss mot visionen att möjliggöra fossilfrihet som driver samhället framåt. Du har mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift och vet hur du ska anpassa kommunikationen och formulera budskap för olika målgrupper, kanaler och syften. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper där ditt ledarskap utgår från Geabs principer öppen, aktiv, positiv och med fokus på säkerhet/arbetsmiljö.
Ytterligare information
Vi erbjuder
Förutom att du får vara med och forma framtidens smarta energisamhälle, erbjuder vi en arbetsplats med goda möjligheter till utveckling. Vi uppmuntrar dig som vill komma vidare och utforska nya områden inom företaget. På Geab arbetar olika yrkesgrupper och generationer sida vid sida. Vi utformar arbetsförhållanden och anställningsvillkor som underlättar för medarbetare att kombinera arbete, privatliv och föräldraskap. Vi är övertygade om att mångfald och inkludering leder till nytänkande, förbättrade affärsresultat och ökat engagemang och vi strävar efter att representera mångfalden bland våra kunder och samhället vi verkar i.
Placeringsort
Tjänsten är placerad i Visby.
Kontakt
Vill du veta mer om tjänsten kontakta rekryterande chef: Oskar Lindehejd, vd Gotlands Energi AB, 0498-28 52 81. För mer information kring själva rekryteringsprocessen, kontakta rekryterare: Anna Uppström, [email protected]
Fackliga representanter för denna tjänst är Eva Jirhem, Ledarna, tfn 08-739 50 00. Jeanette Regin, Unionen, tfn 0498-28 50 22 och Patrik Malmquist, SEKO, tfn 0725 756 538
Välkommen med din ansökan
Vi ser fram emot din ansökan senast den 7 januari 2024. I våra rekryteringsprocesser samarbetar vi med Human Resources Services inom Vattenfall. Geab kommer i denna rekrytering även samarbeta kring urval med 4potentials där du genom din ansökan godkänner att dina uppgifter hanteras av både Geab och 4potentials. Urval och intervjuer sker efter slutdatum.
Att arbeta inom Geab innebär att arbeta med samhällsviktig infrastruktur. Därmed är många av våra tjänster säkerhetsklassade. Är denna tjänst säkerhetsklassad kommer säkerhetsprövning genomföras innan anställning, i enlighet med säkerhetsskyddslagen.
#GEAB Visa mindre

Avdelningschef

Ansök    Jun 28    Försvarsmakten    Kundtjänstchef
Befattningen erbjuder Har du erfarenhet av personalansvar från civil verksamhet eller i rollen som chef inom Försvarsmakten? Detta är en befattning som erbjuder möjligheten att arbeta aktivt med en organisation i stark tillväxt och många nya utmaningar och utveckling. Som chef för denna verksamhet ska du vara aktiv i både utveckling av organisationen medarbetare och infrastruktur. Om avdelningen  Garnisonsstödavdelningen tillhör Garnisonsenheten som stö... Visa mer
Befattningen erbjuder

Har du erfarenhet av personalansvar från civil verksamhet eller i rollen som chef inom Försvarsmakten? Detta är en befattning som erbjuder möjligheten att arbeta aktivt med en organisation i stark tillväxt och många nya utmaningar och utveckling. Som chef för denna verksamhet ska du vara aktiv i både utveckling av organisationen medarbetare och infrastruktur.

Om avdelningen 

Garnisonsstödavdelningen tillhör Garnisonsenheten som stödjer förbandet P 18 och flera delar inom Visby garnison med expedition- och dokumenthantering, kundtjänst för både interna och besökande gäster samt transporter. P 18 utvecklar idag Suderbys herrgård med restaurang och boende för värnpliktiga och gästande förband.

Huvudsakliga arbetsuppgifter 

Som avdelningschef inom Garnisonsenheten ansvarar du för att leda Garnisonstödavdelningen genom att rekrytera, utveckla, samordna, planera, genomföra och skapa bra rutiner för avdelningen. Du ska dessutom följa upp arbetet vid avdelningen och medverka i fortsatt utveckling av P 18. Ett arbetsområde blir att medverka i att upprätta en ny militärrestaurang för Visby garnison. Arbetsuppgifterna innefattar bland annat:  


• Leda genomförandet av Visby Garnisons arkiv och expedition avseende rutiner inom garnisonen.
• Personalansvar som bland annat innebär att ansvara för verksamhetsledning och driva avdelningens rekrytering, verksamhet och arbetsmiljöarbete
• Stödja den fortsatta tillväxten av Gotlands regemente och Garnisonsenheten. 

Kvalifikationer 


• Akademisk examen eller arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig.
• Erfarenhet som chef med personalansvar i några år.
• B-körkort. 

Personliga egenskaper 

Vi söker dig som är trygg och stabil i ditt ledarskap och har en strävan mot att kontinuerligt utveckla verksamheten och har ett lösningsorienterat synsätt. För oss är det viktigt att du är mån om din personal och ser till deras utveckling samt skapar trivsel och motivation i arbetsgruppen. Vi ser att du har en god förmåga att planera och organisera arbetet utifrån verksamhetens målsättningar samt bygga bra rutiner.  

Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.  

MERITERANDE 


• God kännedom och erfarenhet inom Försvarsmakten.  
• Utbildning inom arbetsmiljö och rekrytering.  
• Tidigare erfarenhet av arbete inom expedition, kundtjänst eller transportsektorn.   
• Erfarenhet av chefsbefattning inom Försvarsmakten.  
• Erfarenhet av infrastrukturfrågor med drift och miljöfrågor.
• Erfarenhet av arbete i Försvarsmaktens PRIO (SAP). 
• God kommunikativ förmåga och färdigheter att uttrycka dig såväl skriftligt som muntligt på både svenska och engelska  

För att myndighetens uppdrag ska vara framgångsrikt förutsätts att alla medarbetare uppträder enligt den värdegrund som finns. Försvarsmaktens värdegrund slår vakt om alla människors lika värde, rättvisa och jämlikhet och främjar demokrati och mänskliga rättigheter (läs mer på www.forsvarsmakten.se). 

Övrig
Anställningsform: Civil tillsvidareanställning som inleds med sex månaders provanställning.
Sysselsättningsgrad: Heltid 
Arbetsort: Gotland, Tofta, tjänsteresor kan förekomma.   
Tillträdesdatum: Enligt överenskommelse  

För upplysningar om befattningen kontakta:
Mj Mats Jörnhammar, C GarnE, 0721-87 74 31.

Under några veckor kommer vi att vara på ledighet men skicka ett sms till oss, så ringer vi upp så snart vi har möjlighet.

För information om rekryteringsprocessen:
HR-generalist Ulrica Löfgren, 0723-88 10 69.

Under några veckor kommer vi att vara på ledighet men skicka ett sms till oss, så ringer vi upp så snart vi har möjlighet.

Fackliga företrädare 

OFR/O Karl-Johan Boberg ([email protected])
OFR/S Freddy Tullgren ([email protected])
SEKO Karin Ivarsson ([email protected])
SACO FM, ([email protected]

Välkommen med din ansökan senast 2024-08-12. Din ansökan bör innehålla CV samt ansökningsbrev där du motiverar varför du är lämpad för denna befattning. I samband med ansökan kommer du att få svara på ett antal frågor kopplat till det vi söker i denna rekrytering.   

Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats.
--------------------------------------------------------
Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet:

Gotlands regemente återupprättades den 1 januari 2018 för att stärka Försvarsmaktens närvaro på den strategiskt viktiga ön. Sedan 2020 utbildas återigen värnpliktiga på P 18 och förbandet kommer stegvis att tillföras fler förmågor under perioden fram till 2030.
Läs gärna mer på www.forsvarsmakten.se/p18

I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård samt bra balans mellan arbete och privatliv.

En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap.
Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning.

Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas.

Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes. Visa mindre

Detaljchef till Markverkstaden

Ansök    Aug 7    Försvarsmakten    Kundtjänstchef
Vill du vara med och bidra till Sveriges försvarsförmåga? Är du en driven ledare? Och är du en person med erfarenhet av att leda verkstadsproduktion eller annan närliggande verksamhet? Då kan du vara den detaljchef vi söker!  Markverkstadsenheten Hos oss får du möjlighet att arbeta med spännande arbetsuppgifter för att bidra till att göra Sverige och världen säkrare. Vi värdesätter ömsesidigt förtroende och hos oss får du både ett eget ansvar och goda möj... Visa mer
Vill du vara med och bidra till Sveriges försvarsförmåga?
Är du en driven ledare? Och är du en person med erfarenhet av att leda verkstadsproduktion eller annan närliggande verksamhet? Då kan du vara den detaljchef vi söker! 

Markverkstadsenheten
Hos oss får du möjlighet att arbeta med spännande arbetsuppgifter för att bidra till att göra Sverige och världen säkrare. Vi värdesätter ömsesidigt förtroende och hos oss får du både ett eget ansvar och goda möjligheter att kompetensutvecklas. Våra medarbetare är viktiga för oss och du har möjlighet att ha en bra balans mellan arbetsliv och privatliv. 

Markverkstäderna (MvE) är en enhet inom förbandet FMTS med ca 850 medarbetare, som har verksamhet på 21 orter inom Sverige. 

Markverkstad Syd är en avdelning med cirka 140 medarbetare, som bedriver verksamhet i Revingehed, Ronneby, Karlskrona och Tofta. Vi utför underhåll på Försvarsmaktens materiel inom samtliga försvarsgrenar. Detta innebär underhåll i form av tillsyn, reparationer, tillverkning, demontering/skrotning, modifieringar, driftstöd, teknisk anpassning och materielundersökning. Markverkstaden levererar tjänster enligt kundkrav. Du kommer att tillhöra sektionen Markverkstad Tofta på Gotland.

Markverkstad har företagscertifikat kyla vid INCERT och certifiering för ISO 9001 och tryckprovning ISO 17020.

Huvudsakliga arbetsuppgifter
Som detaljchef inom MvE är du första linjens chef och du kommer att leda en produktionsgrupp på cirka 15 medarbetare som genomför underhåll på en stor variation av fordon och materiel såsom stridsfordon, aggregat, hjulfordon samt reservdelshantering. Du kommer att vara en del av sektionens ledningsgrupp.

Din huvuduppgift kommer vara att leda och fördela arbetet inom gruppen med stöd av en lagsamordnare. Du ansvarar för att detaljens målsättningar uppfylls utifrån MarkV verksamhetsledningssystem (VLS), och att medarbetare i gruppen utvecklas mot gemensamt fastställda mål. Slutligen så ansvarar du även för produktion, kvalité, ekonomi, arbetsmiljö och säkerhet samt att vidmakthålla och utveckla goda kundrelationer med de funktioner inom FM som beställer materielunderhåll.



KRAV
Kvalifikationer


• Lägst treårigt gymnasium med teknisk eller verkstadsteknisk inriktning eller motsvarande som arbetsgivaren bedömer likvärdig
• Aktuell erfarenhet av ledande befattning med personalansvar
• God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska
• God datavana i Officepaketet
• B-Körkort

Personliga egenskaper
Vi söker någon med stort engagemang och som har förmåga att se behov av både resultat och relation. Du behöver därför både vara lyhörd och drivande med förmåga att anpassa ditt ledarskap. Det är också viktigt att du har ett processorienterat och lösningsorienterat synsätt tillsammans med god kommunikation. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. 

För att myndighetens uppdrag ska vara framgångsrikt förutsätts att alla medarbetare uppträder enligt den värdegrund som finns. Försvarsmaktens värdegrund slår vakt om alla människors lika värde, rättvisa och jämlikhet och främjar demokrati och mänskliga rättigheter (läs mer på www.forsvarsmakten.se).

Meriterande


• Kunskap om teknisk tjänst i Försvarsmakten
• Kunskaper kring aktuell materiel
• Grundläggande kunskaper i svensk arbetsrätt med tillhörande arbetsmiljölagstiftning
• Ledarskapsutbildning

Övrigt
Anställningsform: Tillsvidareanställning som inleds med 6 månaders provanställning
Sysselsättningsgrad: Heltid, dagtid, varierande arbetstider kan förekomma
Arbetsort: Tofta
Tillträdesdatum: Enligt överenskommelse

Arbete medför även krav på resor och tjänstgöring, såväl inrikes som utrikes.
Tjänsten är en civilbefattning.

Upplysningar om befattningen
Ann-Louise Almgren: 010-829 5700

Information om rekryteringsprocessen
HR Alexandra Falk: 010-829 5700

Fackliga företrädare
SACO: Håkan Eliasson
OFR-S: Tony Svensson
SEKO: Irene Ström, Jörgen Jansson
OFR-O: Anders Norén

Samtliga kontaktas via tfn 035-266 20 00

Sista ansökningsdag
Välkommen med din ansökan senast 2023-09-04. Din ansökan ska innehålla CV samt ansökningsbrev där du motiverar varför du är lämpad för denna befattning.

 

Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats.
---------------------------------
Försvarsmaktens tekniska skola, FMTS, med huvudort i Halmstad är ett logistikförband där tekniken står i centrum. Förbandets verksamhet vilar på fyra ben – utveckling, utbildning, verkstads- och krigsförbandsproduktion. För att Försvarsmaktens förband ska kunna verka behöver de fungerande materiel och för det har FMTS en viktig roll.

FMTS har ett funktionsansvar för den tekniska tjänsten inom Försvarsmakten, vilket bland annat innebär att följa teknikutvecklingen för att kunna förutse kommande behov men även föreslå förändringar och förbättringar.

Här finns spännande utvecklingsmöjligheter för den som är tekniskt intresserad, både på grundläggande och mycket avancerad nivå. FMTS utbildar officerare, specialistofficerare, och civilanställda i teknisk tjänst inom samtliga försvarsgrenar. Utöver det så utbildas soldater inom logistik.

FMTS har verksamhet över hela Sverige, från Revingehed i söder till Boden i norr. Varje dag och varje timme gör våra medarbetare insatser som påverkar andra människors liv, både i stort och smått såväl på hemmaplan som runt om i världen.
I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård och en god balans mellan arbete och privatliv.

Försvarsmakten tillvaratar de kvaliteter som mångfald och jämn könsfördelning tillför verksamheten. Vi välkomnar därför sökanden med olika bakgrund och erfarenheter i våra rekryteringar. En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands men innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning.

Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas. Visa mindre

Team Manager Customer Operation LF Invoice & Working Capital Management

Ansök    Okt 20    PayEx Sverige AB    Kundtjänstchef
Starka tillsammans - Bli en av oss Som en av Nordens främsta inom betallösningar kan vi erbjuda en stimulerande och kreativ arbetsmiljö. Vi är öppna för nya idéer och arbetssätt, samtidigt som vi alltid strävar efter att göra det enkelt och lätt för våra kunder. Hos oss kan du utveckla din kompetens tillsammans med engagerade ledare och kollegor. Vill du utmanas i din yrkesroll och arbeta i en stark gemenskap där vi tar hand om varandra, samtidigt som vi ... Visa mer
Starka tillsammans - Bli en av oss Som en av Nordens främsta inom betallösningar kan vi erbjuda en stimulerande och kreativ arbetsmiljö. Vi är öppna för nya idéer och arbetssätt, samtidigt som vi alltid strävar efter att göra det enkelt och lätt för våra kunder.

Hos oss kan du utveckla din kompetens tillsammans med engagerade ledare och kollegor. Vill du utmanas i din yrkesroll och arbeta i en stark gemenskap där vi tar hand om varandra, samtidigt som vi visar varandra uppskattning, är vi rätt arbetsplats för dig.

Customer Operations är PayEx ansikte utåt och vi möter dagligen våra kunder. Vårt uppdrag är att leverera PayEx tjänster till våra kunder - från påskrivet avtal till betald faktura. Varje dag arbetar vi tillsammans för att överträffa kundens upplevelse från gårdagen och vi har en innovativ kultur där vi utvecklas.

Invoice & Working Capital Management är en av fyra enheter inom Customer Operation Ledger & Factoring. Du har nu chansen att bli en del av enheten som Team Manager för ett av teamen. Där kommer du dagligen kommer få leda och coacha engagerade och begåvade medarbetare.

Som Team Manager ansvarar du för leveransen till våra viktiga kunder. Du är ledare för ett team bestående av mellan 12-15 heltidsanställda medarbetare. Teamets arbetsuppgifter består utav inkommande samtal och mejl men även administrativa arbetsuppgifter. Du jobbar nära ditt team och coachar och leder dina medarbetare i den dagliga leveransen och mot uppsatta mål. Du kommer att tillsammans med andra ledare, specialister och funktioner inom PayEx, säkerställa och utveckla kundleveransen enligt det uppdrag som Customer Operations har.

Inom Customer Operations slår vårt hjärta extra för kunden och vi strävar efter att tillhandahålla den bästa servicen i våra möten. Om du brinner för kundservice, har förmåga att se kundens behov men även medarbetarens, är coachande och lösningsorienterad samt gillar att samarbeta - Då är du rätt för oss!

Vi letar efter dig som: Älskar att jobba med att utveckla människor och team. Brinner för service och kvalité, samt besitter egenskaper såsom lyhördhet, tydlighet och har ett inspirerande förhållningssätt. Du är också prestigelös, trygg och är en coachande självständig ledare som är övertygad om att samarbete och arbetsglädje är viktiga nycklar för att skapa ett gott resultat.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet

Vi tror även att det är bra om:

- Du har dokumenterad och relevant ledarerfarenhet
- Du har erfarenhet av att ha personalansvar och att driva framgångsrika team i gränssnittet mot kund.
- Du har goda kunskaper i det svenska och engelska språket i både tal och skrift.
- Eftersom teamet hanterar mycket inkommande telefon och mejl, så är det önskvärt med erfarenhet av att leda ett kundserviceteam.


Vad kan vi erbjuda dig? Tillsammans med drivna och inspirerande kollegor får du vara en del av PayEx. Du får möjligheten att utveckla dina ledaregenskaper och chansen att påverka vår framtid. Vi erbjuder en härlig arbetsmiljö med kontor i Visbys innerstad.

Vill du bli vår Team Manager? Skicka din ansökan redan idag! Spela gärna in en video till din ansökan. Tjänsten är en tillsvidareanställning med start så snart som möjligt. Placeringsort: Visby

Sista ansökningsdag är 2022-10-30. Ansökningarna behandlas konfidentiellt. Urval och intervjuer sker löpande. Tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. Vid frågor gällande tjänsten kontakta, Pernilla Sandgren 0701-722 722 / [email protected]

Finansförbundet: Heidi Larsson +46 73 04 42 168
SACO: Sofia Enekvist +46 70 27 88 106

Vi har redan valt våra rekryteringskanaler och undanber oss därför kontakt från externa rekryteringsfirmor och annonsförsäljare.



PayEx är en av Nordens främsta leverantörer av kompletta betallösningar och består av två affärsområden: PayEx Ledger and Factoring och Swedbank Pay.

PayEx Ledger & Factoring är namnet på vårt erbjudande för tjänster inom rating och billing, faktura- och reskontrahantering, inkasso, kredithantering och finansiering.?

Vi drivs av innovationskraft och vår strävan efter att hjälpa människor, företag och samhällen att växa. Idag är vi ett av de ledande företagen inom betallösningar med verksamhet i Sverige, Norge, Danmark och Finland. Något som inte hade varit möjligt utan våra engagerade och kompetenta medarbetare! Vår verksamhet genomsyras av våra värderingar - Öppen, Enkel och Omtänksam i allt vi gör.

Välkommen att kontakta oss om du vill veta mer. Visa mindre

Platschef Visby Terminal

Ansök    Nov 15    Destination Gotland AB    Kundtjänstchef
Jobba på Destination Gotland Vi och våra resenärer har alla en sak gemensamt: vi älskar Gotland! Därför är det viktigt för oss att göra båtresan till en uppskattad del av helhetsupplevelsen för den som reser till eller från ön. För att lyckas med det krävs lagarbete. Från fartygets Befälhavare till varje enskild medarbetare i land och ombord som varje dag ser till att båten avgår i tid, maten är god och servicen är i toppklass! Platschef Visbyterminalen ... Visa mer
Jobba på Destination Gotland
Vi och våra resenärer har alla en sak gemensamt: vi älskar Gotland! Därför är det viktigt för oss att göra båtresan till en uppskattad del av helhetsupplevelsen för den som reser till eller från ön. För att lyckas med det krävs lagarbete. Från fartygets Befälhavare till varje enskild medarbetare i land och ombord som varje dag ser till att båten avgår i tid, maten är god och servicen är i toppklass!


Platschef Visbyterminalen
Destination Gotland söker en platschef till terminalen i Visby.

Arbetsuppgifter 
Som platschef ansvarar du för att verksamheten sker på ett säkert och omsorgsfullt sätt i enlighet med gällande lagar, regler och branschföreskrifter.
Du har ett övergripande helhetsansvar att leda planera, organisera och följa upp allt förekommande arbete inom terminalen och terminalområdet i Visby. 
Du kommer att ha personal och arbetsmiljöansvar för ditt team som består av ca 25 medarbetare.
Teamet utökas under högsäsong för att kunna hantera den intensiva sommartrafiken.
Platschefen ingår i terminalernas ledningsgrupp vilket också innebär enskilda projekt och uppdrag.
Tjänsten är på heltid vilket till viss del styrs av turlistan där tidiga morgnar och helger kan förekomma då platschefen till viss del ingår i den ordinarie driftsbemanningen.
Du rapporterar till samordnad terminalchef.

För att lyckas i rollen krävs ett nära samarbete med övriga avdelningar på Destination Gotland och även externa samarbetspartners. 

Är du den vi söker?
Som person är du serviceinriktad, självgående, ansvarstagande och handlingskraftig.
Du är en tydlig ledare och en förebild på arbetsplatsen genom att vara närvarande och coachande.
Du bidrar till utveckling inom hela ditt ansvarsområde och teamet som du ansvarar för.
Stämningen på arbetsplatsen är viktig där du själv är en stor bidragande faktor genom att vara professionell, positiv, lyhörd och engagerad.
Vidare ser vi att du är trygg i din ledarroll, kommunicerar rakt och öppet samt coachar och inspirerar dina medarbetare med tydlighet och värme.
Du är en van projektledare med långsiktighet och kvalitetsmedvetenhet i det du gör samt är socialt kompetent och van vid att jobba med externa och interna nätverk.

Kvalifikationer
Lämplig eftergymnasial utbildning gärna inom ledarskap eller motsvarande är önskvärd. Du har ett högt säkerhetstänk med hög arbetsmoral 
Svenska och engelska flytande i både tal och skrift.
Goda datorkunskaper med erfarenhet att arbeta i Microsoft Office miljö.
Du har erfarenhet av ledarskap och gärna erfarenhet av personalansvar.
Har du tidigare jobbat inom Destination Gotland eller liknande branscher är detta meriterande men inget krav.
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. 

Ansökan
Välkommen med din ansökan senast 30/11 via LB Karriär som är vår samarbetspartner och kommer att inleda rekryteringsprocessen.

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med 6 månaders provanställning
Placeringsort Visby.
Lönesättning är individuell enligt kollektivavtal med Unionen. 
Tillträde 2/1 eller enligt överenskommelse.

Destination Gotland arbetar för jämställdhet i hela företaget och i alla befattningar.


Som anställd hos oss får du…
…möjlighet att knyta värdefulla kontakter och skapa vänner för livet. Hos oss lär man sig service, jobba i team och hantera stressiga situationer, egenskaper som man garanterat har nytta av i framtiden.
Dessutom kan du vara med och bidra till ett Gotland som både är värt att besöka men också att leva och bo på.

Välkommen ombord! Visa mindre

PayEx söker Team Manager

Ansök    Mar 14    PayEx Sverige AB    Kundtjänstchef
Starka tillsammans - Bli en av oss Som en av Nordens främsta inom betallösningar kan vi erbjuda en stimulerande och kreativ arbetsmiljö. Vi är öppna för nya idéer och arbetssätt, samtidigt som vi alltid strävar efter att göra det enkelt och lätt för våra kunder. Hos oss kan du utveckla din kompetens tillsammans med engagerade ledare och kollegor. Vill du utmanas i din yrkesroll och arbeta i en stark gemenskap där vi tar hand om varandra, samtidigt som vi ... Visa mer
Starka tillsammans - Bli en av oss Som en av Nordens främsta inom betallösningar kan vi erbjuda en stimulerande och kreativ arbetsmiljö. Vi är öppna för nya idéer och arbetssätt, samtidigt som vi alltid strävar efter att göra det enkelt och lätt för våra kunder.

Hos oss kan du utveckla din kompetens tillsammans med engagerade ledare och kollegor. Vill du utmanas i din yrkesroll och arbeta i en stark gemenskap där vi tar hand om varandra, samtidigt som vi visar varandra uppskattning, är vi rätt arbetsplats för dig.

Customer Operations är PayEx ansikte utåt och vi möter dagligen våra kunder. Vårt uppdrag är att leverera PayEx tjänster till våra kunder - från påskrivet avtal till betald faktura. Varje dag arbetar vi tillsammans för att överträffa kundens upplevelse från gårdagen och vi har en innovativ kultur där vi utvecklas.

Invoice & Working Capital Management är en av fyra enheter inom Customer Operation Ledger & Factoring. Då en av våra talangfulla ledare tagit sig an nya utmaningar inom PayEx så har du nu chansen att bli en del av enheten som Team Manager för ett av teamen. Där kommer du dagligen kommer få leda och coacha engagerade och begåvade medarbetare.

Som Team Manager ansvarar du för leveransen till våra viktiga kunder. Du är ledare för ett team bestående av mellan 12-15 heltidsanställda medarbetare. Teamets arbetsuppgifter består utav inkommande samtal och mejl men även administrativa arbetsuppgifter. Du jobbar nära ditt team och coachar och leder dina medarbetare i den dagliga leveransen och mot uppsatta mål. Du kommer att tillsammans med andra ledare, specialister och funktioner inom PayEx, säkerställa och utveckla kundleveransen enligt det uppdrag som Customer Operations har.

Inom Customer Operations slår vårt hjärta extra för kunden och vi strävar efter att tillhandahålla den bästa servicen i våra möten. Om du brinner för kundservice, har förmåga att se kundens behov men även medarbetarens, är coachande och lösningsorienterad samt gillar att samarbeta - Då är du rätt för oss!

Vi letar efter dig som: Älskar att jobba med att utveckla människor och team. Brinner för service och kvalité, samt besitter egenskaper såsom lyhördhet, tydlighet och har ett inspirerande förhållningssätt. Du är också prestigelös, trygg och är en coachande självständig ledare som är övertygad om att samarbete och arbetsglädje är viktiga nycklar för att skapa ett gott resultat.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet

Vi tror även att det är bra om:

- Du har dokumenterad och relevant ledarerfarenhet

- Du har erfarenhet av att ha personalansvar och att driva framgångsrika team i gränssnittet mot kund.

- Du har goda kunskaper i det svenska och engelska språket i både tal och skrift.

- Eftersom teamet hanterar mycket inkommande telefon och mejl, så är det önskvärt med erfarenhet av att leda ett kundserviceteam.

Vad kan vi erbjuda dig? Tillsammans med drivna och inspirerande kollegor får du vara en del av PayEx. Du får möjligheten att utveckla dina ledaregenskaper och chansen att påverka vår framtid. Vi erbjuder en härlig arbetsmiljö med kontor i Visbys innerstad.

Vill du bli vår Team Manager? Skicka din ansökan redan idag! Tjänsten är en tillsvidareanställning med start så snart som möjligt. Placeringsort: Visby

Sista ansökningsdag är 2023-04-02. Ansökningarna behandlas konfidentiellt. Urval och intervjuer sker löpande. Tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. Vid frågor gällande tjänsten kontakta, Pernilla Sandgren 0701-722 722 / [email protected]

Finansförbundet: Heidi Larsson +46 73 04 42 168
SACO: Sofia Enekvist +46 70 27 88 106

Vi har redan valt våra rekryteringskanaler och undanber oss därför kontakt från externa rekryteringsfirmor och annonsförsäljare.



PayEx är en av Nordens främsta leverantörer av kompletta betallösningar och består av två affärsområden: PayEx Ledger and Factoring och Swedbank Pay.

PayEx Ledger & Factoring är namnet på vårt erbjudande för tjänster inom rating och billing, faktura- och reskontrahantering, inkasso, kredithantering och finansiering.?

Vi drivs av innovationskraft och vår strävan efter att hjälpa människor, företag och samhällen att växa. Idag är vi ett av de ledande företagen inom betallösningar med verksamhet i Sverige, Norge, Danmark och Finland. Något som inte hade varit möjligt utan våra engagerade och kompetenta medarbetare! Vår verksamhet genomsyras av våra värderingar - Öppen, Enkel och Omtänksam i allt vi gör.

Välkommen att kontakta oss om du vill veta mer. Visa mindre

Team Manager

Ansök    Nov 16    PayEx Sverige AB    Kundtjänstchef
Starka tillsammans - Bli en av oss Som en av Nordens främsta inom betallösningar kan vi erbjuda en stimulerande och kreativ arbetsmiljö. Vi är öppna för nya idéer och arbetssätt, samtidigt som vi alltid strävar efter att göra det enkelt och lätt för våra kunder. Hos oss kan du utveckla din kompetens tillsammans med engagerade ledare och kollegor. Vill du utmanas i din yrkesroll och arbeta i en stark gemenskap där vi tar hand om varandra, samtidigt som vi ... Visa mer
Starka tillsammans - Bli en av oss Som en av Nordens främsta inom betallösningar kan vi erbjuda en stimulerande och kreativ arbetsmiljö. Vi är öppna för nya idéer och arbetssätt, samtidigt som vi alltid strävar efter att göra det enkelt och lätt för våra kunder.

Hos oss kan du utveckla din kompetens tillsammans med engagerade ledare och kollegor. Vill du utmanas i din yrkesroll och arbeta i en stark gemenskap där vi tar hand om varandra, samtidigt som vi visar varandra uppskattning, är vi rätt arbetsplats för dig.



Customer Operations utgörs av ca 100 medarbetare fördelat på 9 team där vi dagligen arbetar för att överträffa kundens upplevelse från gårdagen.

Vårt uppdrag är att leverera Swedbank Pays tjänster till våra kunder - från påskrivet avtal till betald faktura. Vi ansvarar för att hantera administrativa uppgifter, besvarar samtal, mejl och för konversationer i sociala medier med våra kunder och deras kunder.

Inom Customer Operations slår vårt hjärta extra för kunden och vi strävar efter att tillhandahålla den bästa servicen i våra möten. Om du tycker om att ge service, har förmåga att se kundens behov, är lösningsorienterad och affärsmässig samt gillar att samarbeta - Då är du rätt för oss!

Mer om jobbet som Team Manager i Team Backoffice & Merchant Support tillhör du enheten PSP Online. Enheten består av två team med ett ansvar för att leverera den bästa servicen ut mot Swedbank Pays kunder där vi tillhandahåller våra tjänster inom e-handel.

Ditt team består av 12 engagerade medarbetare där du ansvarar för helheten i teamet. Du kommer att arbeta nära ditt team och både coachar och leder medarbetarna i den dagliga leveransen samt mot teamets såväl som individens uppsatta mål. Tillsammans med övriga ledare i enheten och övriga funktioner inom Swedbank Pay kommer du vara med och säkerställa och utveckla kundleveransen i enlighet med det uppdrag Customer Operations har.

Vi letar efter dig som: Älskar att jobba med ditt ledarskap i en miljö där service, kvalité och kundfokus är viktiga framgångsfaktorer. Du är prestigelös, trygg, lyhörd och självständig i ditt ledarskap där du precis som vi är övertygad om att samarbete och en stor portion arbetsglädje är viktiga nycklar för att skapa goda resultat.

Vi ser också att du besitter en affärssmässighet och har ett intresse för betalmarknadens tjänster.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Vi tror även att de är bra om du har:

- Relevant högskola-/universitetsutbildning
- Dokumenterad ledarskapserfarenhet av personalansvar samt att driva framgångsrika team i ett gränssnitt mot kund.
- Goda kunskaper i det svenska och engelska språket i både tal och skrift.


Vad kan vi erbjuda dig? Tillsammans med drivna och inspirerande kollegor får du vara en del av en spännande resa på Swedbank Pay. Du får möjligheten att utveckla ditt ledarskap och är samtidigt med på en resa där du får vara med och påverka vår framtiden. Detta i en härlig arbetsmiljö med kontor i Visby Innerstad.

Vill du bli vår nästa Team Manager? Skicka din ansökan redan idag! Tjänsten är på heltid med start omgående eller enligt överenskommelse.

Sista ansökningsdag är 2020-11-29. Ansökningarna behandlas konfidentiellt. Urval och intervjuer sker löpande. Tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. Vid frågor gällande tjänsten kontakta, Jonathan Engqvist, +46 73-591 27 39.

Finansförbundet: Heidi Larsson +46 498-20 97 58
SACO: Sofia Enekvist +46 498 20 77 84



Vi har redan valt våra rekryteringskanaler och undanber oss därför kontakt från externa rekryteringsfirmor och annonsförsäljare.



PayEx är en av Nordens främsta leverantörer av kompletta betallösningar och består av två affärsområden: PayEx Ledger and Factoring och Swedbank Pay.

På Swedbank Pay jobbar vi tillsammans för att skapa en värld där betalningar mellan köpare och säljare kan ske så tryggt och enkelt som möjligt - oavsett om mötet sker online eller i butik.

Vi drivs av innovationskraft och vår strävan efter att hjälpa människor, företag och samhällen att växa. Idag är vi ett av de ledande företagen inom betallösningar med verksamhet i Sverige, Norge, Danmark och Finland. Något som inte hade varit möjligt utan våra engagerade och kompetenta medarbetare! Vår verksamhet genomsyras av våra värderingar - Öppen, Enkel och Omtänksam i allt vi gör.

Välkommen att kontakta oss om du vill veta mer. Visa mindre

Team Manager Customer Operation LF Invoice & Working Capital Management

Ansök    Okt 11    PayEx Sverige AB    Kundtjänstchef
Starka tillsammans - Bli en av oss Som en av Nordens främsta inom betallösningar kan vi erbjuda en stimulerande och kreativ arbetsmiljö. Vi är öppna för nya idéer och arbetssätt, samtidigt som vi alltid strävar efter att göra det enkelt och lätt för våra kunder. Hos oss kan du utveckla din kompetens tillsammans med engagerade ledare och kollegor. Vill du utmanas i din yrkesroll och arbeta i en stark gemenskap där vi tar hand om varandra, samtidigt som vi ... Visa mer
Starka tillsammans - Bli en av oss Som en av Nordens främsta inom betallösningar kan vi erbjuda en stimulerande och kreativ arbetsmiljö. Vi är öppna för nya idéer och arbetssätt, samtidigt som vi alltid strävar efter att göra det enkelt och lätt för våra kunder.

Hos oss kan du utveckla din kompetens tillsammans med engagerade ledare och kollegor. Vill du utmanas i din yrkesroll och arbeta i en stark gemenskap där vi tar hand om varandra, samtidigt som vi visar varandra uppskattning, är vi rätt arbetsplats för dig.

Customer Operations är PayEx ansikte utåt och vi möter dagligen våra kunder. Vårt uppdrag är att leverera PayEx tjänster till våra kunder - från påskrivet avtal till betald faktura. Varje dag arbetar vi tillsammans för att överträffa kundens upplevelse från gårdagen och vi har en innovativ kultur där vi utvecklas.

Invoice & Working Capital Management är en av fyra enheter inom Customer Operation Ledger & Factoring. Du har nu chansen att bli en del av enheten som Team Manager för ett av teamen. Där kommer du dagligen kommer få leda och coacha engagerade och begåvade medarbetare.

Som Team Manager ansvarar du för leveransen till våra viktiga kunder. Du är ledare för ett team bestående av mellan 12-15 heltidsanställda medarbetare. Teamets arbetsuppgifter består utav inkommande samtal och mejl men även administrativa arbetsuppgifter. Du jobbar nära ditt team och coachar och leder dina medarbetare i den dagliga leveransen och mot uppsatta mål. Du kommer att tillsammans med andra ledare, specialister och funktioner inom PayEx, säkerställa och utveckla kundleveransen enligt det uppdrag som Customer Operations har.

Inom Customer Operations slår vårt hjärta extra för kunden och vi strävar efter att tillhandahålla den bästa servicen i våra möten. Om du brinner för kundservice, har förmåga att se kundens behov men även medarbetarens, är coachande och lösningsorienterad samt gillar att samarbeta - Då är du rätt för oss!

Vi letar efter dig som: Älskar att jobba med att utveckla människor och team. Brinner för service och kvalité, samt besitter egenskaper såsom lyhördhet, tydlighet och har ett inspirerande förhållningssätt. Du är också prestigelös, trygg och är en coachande självständig ledare som är övertygad om att samarbete och arbetsglädje är viktiga nycklar för att skapa ett gott resultat.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet

Vi tror även att det är bra om:

- Du har dokumenterad och relevant ledarerfarenhet
- Du har erfarenhet av att ha personalansvar och att driva framgångsrika team i gränssnittet mot kund.
- Du har goda kunskaper i det svenska och engelska språket i både tal och skrift.
- Eftersom teamet hanterar mycket inkommande telefon och mejl, så är det önskvärt med erfarenhet av att leda ett kundserviceteam.


Vad kan vi erbjuda dig? Tillsammans med drivna och inspirerande kollegor får du vara en del av PayEx. Du får möjligheten att utveckla dina ledaregenskaper och chansen att påverka vår framtid. Vi erbjuder en härlig arbetsmiljö med kontor i Visbys innerstad.

Vill du bli vår Team Manager? Skicka din ansökan redan idag! Spela gärna in en video till din ansökan. Tjänsten är en tillsvidareanställning med start så snart som möjligt. Placeringsort: Visby

Sista ansökningsdag är 2022-10-30. Ansökningarna behandlas konfidentiellt. Urval och intervjuer sker löpande. Tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. Vid frågor gällande tjänsten kontakta, Pernilla Sandgren 0701-722 722 / [email protected]

Finansförbundet: Heidi Larsson +46 73 04 42 168
SACO: Sofia Enekvist +46 70 27 88 106

Vi värdesätter de kvaliteter som en mångfald av människor tillför i vår verksamhet. För att vara så fördomsfria som möjligt i vår rekrytering använder vi oss av anonymisering av CV:n. Vi ber dig även utesluta: namn, ålder, kön och bilder i ditt personliga brev.



Vi har redan valt våra rekryteringskanaler och undanber oss därför kontakt från externa rekryteringsfirmor och annonsförsäljare.



PayEx är en av Nordens främsta leverantörer av kompletta betallösningar och består av två affärsområden: PayEx Ledger and Factoring och Swedbank Pay.

PayEx Ledger & Factoring är namnet på vårt erbjudande för tjänster inom rating och billing, faktura- och reskontrahantering, inkasso, kredithantering och finansiering.?

Vi drivs av innovationskraft och vår strävan efter att hjälpa människor, företag och samhällen att växa. Idag är vi ett av de ledande företagen inom betallösningar med verksamhet i Sverige, Norge, Danmark och Finland. Något som inte hade varit möjligt utan våra engagerade och kompetenta medarbetare! Vår verksamhet genomsyras av våra värderingar - Öppen, Enkel och Omtänksam i allt vi gör.

Välkommen att kontakta oss om du vill veta mer. Visa mindre

Team Manager inom Customer Operations

Ansök    Dec 2    PayEx Sverige    Kundtjänstchef
Om bolaget PayEx är ett helägt dotterbolag till Swedbank med cirka femhundra medarbetare i fyra länder. Sedan starten på Gotland 1972 driver vi utvecklingen inom vår bransch och är idag en av Nordens främsta experter på betalningar. Vi har en heltäckande och svåröverträffad kompetens inom alla former av betallösningar för e-handel, mobila plattformar och fysisk handel. Vi hjälper dagligen våra kunder med alla typer av tjänster inom rating och billing, fakt... Visa mer
Om bolaget
PayEx är ett helägt dotterbolag till Swedbank med cirka femhundra medarbetare i fyra länder. Sedan starten på Gotland 1972 driver vi utvecklingen inom vår bransch och är idag en av Nordens främsta experter på betalningar. Vi har en heltäckande och svåröverträffad kompetens inom alla former av betallösningar för e-handel, mobila plattformar och fysisk handel. Vi hjälper dagligen våra kunder med alla typer av tjänster inom rating och billing, faktura- och reskontrahantering, inkasso, kredithantering och finansiering.

Om jobbet
Customer Operations är PayEx ansikte utåt, vi möter dagligen våra kunder i deras frågor om betalningar. Vi finns för att överträffa förväntningarna från våra kunder och skapa en trygg leverans. Detta genom att kombinera den företagskraft vi har med en lösningsorienterad attityd.

Ledger & Accounts är en enhet inom Customer Operations som ansvarar för hela leveransen inom ett av våra affärsområde på PayEx, från signerat avtal till betalning från våra kunder. Du har nu möjlighet att bli en del av ett av enhetens team och dagligen få leda och coacha engagerade och begåvade personer med idéer som kan förändra, om inte världen, så i alla fall synen på kundservice.

Som Team Manager inom Ledger & Accounts jobbar du nära ditt team och coachar och leder dina medarbetare i den dagliga leveransen och mot uppsatta mål. Du kommer att tillsammans med andra ledare och funktioner inom PayEx säkerställa och utveckla kundleveransen enligt det uppdrag som Customer Operations har.

Några av din arbetsuppgifter
- Som ledare har du det fulla personalansvaret, det vill säga allt från arbetsmiljö, utveckling och lön
- Coacha och guida dina medarbetare i sin kompetensutveckling och sitt dagliga arbete.
- Du ska säkerställa att ditt team når de uppsatta budget, - resultat och medarbetarmål.
- Du kommer få utifrån strategier, aktiviteter och mål i verksamhetsplanen sätta upp mål som ska gälla för ditt team.
- Du kommer vara med och själv driva förbättringsområden inom funktionen

Kompetenser som krävs för att lyckas i rollen
- Du är en stark operativ ledare med ett genuint intresse för människor, du är engagerande och har lätt för att kommunicera mål, beslut och information.
- Du är initiativrik och har förmågan att omsätta strategier till konkreta handlingsplaner för ditt team.
- Du har stort intresse av att arbeta i kundfront och drivs av att utveckla verksamheten.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Du kanske sedan tidigare har med dig
- Högskola/universitet inom t.ex. Management, ekonomi eller juridik.
- Du har dokumenterad och relevant ledarerfarenhet

- Du har erfarenhet av att ha personalansvar och att driva framgångsrika team i gränssnittet mot kund.
- Du har goda kunskaper i det svenska och engelska språket i både tal och skrift.
- Eftersom vi arbetar inom betalningslösningar ser vi att du bör ha ett intresse för ekonomi och ekonomiska flöden.

Ansökan
Vi kan komma att påbörja urvalet under ansökningstiden och välkomnar din ansökan så snart som möjligt. Ansökningarna kommer att behandlas konfidentiellt och sista ansökningsdag är 2019-12-15. Tjänsten är ett vikariat på ett år.

Inte något för dig? - tipsa en vän! Visa mindre